Nowe markety Dino na Lubelszczyźnie

Sieć marketów Dino przeczy twierdzeniu, że Polacy przegrali bitwę o handel. Jest to obecnie jedna z największych sieci marketów z polskim kapitałem.

Sieć Dino, której właścicielem jest Tomasz Biernacki posiada w całym kraju blisko 1400 sklepów i zatrudnia ponad 24 tysiące pracowników.  Na Lubelszczyźnie markety Dino zlokalizowane są w Świdniku, Strzyżewicach, Chodlu, Międzyrzecu Podlaskim. Kolejne powstają w Panieńszczyźnie obok Lublina i w miejscowościach Słupie, Trzydnik Duży oraz Stanin. W latach ubiegłych sklepy Dino można było spotkać głównie na zachodzie kraju. Budowa nowych marketów na Lubelszczyźnie wskazuje na rozwinięcie sieci także na wschodzie.

Wszystko zaczęło się w 1999 roku. Wtedy to S26-letni Tomasz Biernacki otworzył pierwszy sklep w prowincjonalnym Krotoszynie. Sieć Dino powstała jako polska sieć sklepów spożywczo-przemysłowych. Początkowo rozwijała się powoli, głównie w Wielkopolsce. Nie tak dawno, ponieważ jeszcze w 2010 roku posiadała zaledwie 90 sklepów i nie była konkurencyjna dla większych sieci. Miniona dekada to jednak konsekwentny wzrost i rozwój sieci marketów Dino. Aktualnie sklepy znajdują się w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, świętokrzyskim, małopolskim i pomorskim a także lubelskim.

Na koniec 2019 r. Dino miało przychody ze sprzedaży rzędu ok. 7,65 mld zł. Wzrosły one niemal o jedną trzecią w porównaniu z rokiem 2018, gdy wynosiły ok. 5,84 mld zł. Obecnie sieć zwiększyła swą wartość o 45 procent. W II kwartale 2020 roku zaliczyła wzrost przychodów i zysku. W czerwcu tego roku sieć dołączyła do elitarnego grona giełdowych spółek wycenianych powyżej 20 mld zł. Od debiutu na giełdzie w 2017 r. akcje Dino Polska podrożały ponad 6-krotnie. Wartość Dino Polska przekroczyła już 27 mld zł i jest wyższa m.in od takich gigantów jak PKN Orlen, PZU, Cyfrowego Polsatu czy CD Projekt.

Na 19 grudnia wartość rynkowa Dino Polska wyceniana jest na 27 647, 28 mld zł.

źródło rankingu: Stockwatch

W Polsce liderem wśród handlowych z największym przychodem nadal pozostaje Biedronka. Na drugim miejscu plasuje się Lidl. Tak wynika z danych opublikowanych przez Ministerstwo Finansów (raport MF dotyczy przychodów za 2019 rok). Ranking prezentuje się następująco:
1. Jeronimo Martins – Biedronka: przychody: 55,7 mld zł
2. Lidl: przychody: 18,5 mld zł
3. Grupa Eurocash, właściciel m.in. sieci sklepów Delikatesy Centrum: przychody: 16,2 mld zł
4. Auchan: przychody: 11,5 mld zł
5. Tesco: przychody: 10,6 mld zł
6. Kaufland: przychody: 9,7 mld zł
7. Carrefour: przychody: 9,6 mld zł
8. Rossman: przychody: 8,79 mld zł
9. Żabka: przychody: 8,6 mld zł
10. Dino: przychody: 7,9 mld zł

1 komentarz do “Nowe markety Dino na Lubelszczyźnie”

  1. Tomasz brzmi lepiej…
    Dino, nastepny zagraniczny sklep w polsce; upokorzony i glupi polski narod..

Możliwość komentowania została wyłączona.