Seniorzy wykazują duże zainteresowanie szczepieniami

Jak poinformował szef Kancelarii Premiera Rady Ministrów – Michał Dworczyk – do tej pory zarejestrowało się prawie 130 tys. osób z grupy seniorów 80+. Nie obyło się bez problemów technicznych.

Już w ciągu pierwszych 90 minut od uruchomienia infolinii pod numerem 989 wykonano 84 tysiące telefonów. Na chwilę obecną z informacją o rejestracji szczepień przeciwko covid-19 wykonano ponad pół miliona telefonów. Szerokie podsumowanie dotyczące rejestracji przeprowadziła KPRM, a raport przedstawił szef kancelarii Michał Dworczyk.

Za pośrednictwem wszystkich dostępnych i zarejestrowało się dotąd 127 796 osób powyżej 80 roku życia. – Do teraz zarejestrowało się ponad 127 tys. seniorów powyżej 80 r.ż. Przesłano również 474 tys. zgłoszeń chęci zaszczepienia się. – mówił Dworczyk.

Do końca marca państwo zamierza wykonać półtora miliona szczepień. – Dla 4787 punktów została uruchomiona rejestracja w ramach centralnego kalendarza. To 1,5 mln terminów do końca marca – podał minister.

Jak podała Kancelaria Premiera, do tej pory zaszczepionych przeciw Covid-19 zostało 410 480 Polaków.

Przedstawiciel rządu poinformował, że do tej pory w systemie pojawiło się 474 tys. zgłoszeń za pośrednictwem witryny internetowej. Polacy potwierdzili 376 tys. ze zgłoszeń, którego można było dokonać drogą mailową. Jak skorzystać ze szczepionki przeciw Covid-19.

Problemy techniczne

Pierwsze godziny działania systemu informatycznego płatały figle, do czego odniósł się Dwroczyk.

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie obyło się w czasie startu całego centralnego kalendarza bez pewnych problemów. Ze względów technicznych i ze względu na duże zainteresowanie i dużą liczbę zapytań wysyłanych z sytemu, o ile system rejestracji działał od północy i można było rejestrować się bez przerwy – wprawdzie system zwolnił, ale strona cały czas działała – o tyle system zgłaszania swojej gotowości i zapisów na początku, tuż po północy nie zadziałał – tłumaczył szef KPRM. – około 1 w nocy już przywróciliśmy pełną funkcjonalność systemu i ten formularz do tej pory bez przeszkód działa – wyjaśnił.

Dworczyk zauważył, że jest to na tyle „wielka operacja teleinformatyczna”, że taka sytuacja mogła się wydarzyć. – Najważniejsze, że udało nam się tę sytuację szybko opanować – stwierdził na koniec minister.