Ofensywa drogowa na Lubelszczyźnie. Plan na 2021

GDDKiA przedstawiła plan przetargów na 2021 rok na nowe odcinki dróg krajowych na Lubelszczyźnie.

Zrealizowane mają zostać między innymi kolejne odcinki S17 i S19. Na liście jest 11 odcinków tras ekspresowych i obwodnic na Lubelszczyźnie o długości 140 kilometrów.

Na liście znalazły się odcinki: Lubartów – Kock (ok. 16 km), obwodnica Kocka (chodzi o dobudowanie drugiej jezdni – ok. 8 km), Kock – Radzyń Podlaski (ok. 19 km), Radzyń Podlaski – Międzyrzec Podlaski (ok. 22 km), obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa drugiej jezdni – ok. 7 km) oraz fragment od Międzyrzeca Podlaskiego do granicy województw lubelskiego i mazowieckiego.

GDDKiA planuje w 2021 ogłosić przetargi na ok. 680 km dróg krajowych w całej Polsce.

Via Carpatia

Via Carpatia to budowana etapami europejska międzynarodowa trasa relacji „północ-południe”, która łączyć ma docelowo Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. W naszym kraju jej przebieg pokrywa się z S19 i w znacznej części przebiega przez Lubelszczyznę.

Via Carpatia jest drogą życia dla Polski wschodniej, ale i kręgosłupem komunikacyjnym Inicjatywy Trójmorza

podkreśla minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk

Z kolei rzecznik GDDKiA, Szymon Piechowiak stwierdził, że korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem na terenie Polski jest droga ekspresowa S19, stanowi dla Dyrekcji priorytet w następnych latach. W 2020 r. GDDKiA podpisała cztery umowy na realizację drogi ekspresowej S19. Umowy obejmują odcinki Białystok Zachód – Księżyno, Księżyno – Białystok Południe z odcinkiem DK65, Białystok Południe – Ploski oraz Rzeszów Południe – Babica.

W 2021 roku planujemy podpisać kolejne 11 umów na odcinki S19 o łącznej długości prawie 170 km. Jeśli chodzi o odcinki planowane do oddania, to w przyszłym roku chcielibyśmy udostępnić następne 70 km

przekazał PAP Piechowiak

Według szacunków GDDKiA cała trasa Via Carpatia, która przebiega po wschodniej części Polski, od Barwinka na południu do Budziska na północy, będzie niemal w całości udostępniona do końca 2026 r. Budowa całej trasy ma kosztować ponad 30 mld zł.

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie (Podkarpackie) przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem ówczesnego prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

1 komentarz do “Ofensywa drogowa na Lubelszczyźnie. Plan na 2021”

Możliwość komentowania została wyłączona.