Nowe odcinki S17

GDDKiA wybrała warianty przebiegu dwóch kolejnych odcinków S17 na Lubelszczyźnie: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. 

Droga S17 łączy Warszawę z Lublinem. Docelowo ma połączyć stolicę kraju z granicą wschodnią i usprawnić połączenie Warszawa – Lwów. Aktualnie S17 dojechać można od warszawskiego węzła ,,Lubelska” do Piask pod Lublinem. Do 2028 roku ma być gotowy odcinek do Hrebennego, a więc wszystkie nowe odcinki S17 powinny być oddanego do tego czasu. Lubelski oddział GDDKiA wystąpił już o wydanie decyzji środowiskowej do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie projektu i ogłoszenie przetargu na prace budowlane.

Po uzyskaniu DŚU oraz zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) kolejnym etapem prac będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, planujemy ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie „projektuj i buduj”

informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Lublin

Odcinki S17

Inwestycja podzielona jest na dziewięć etapów realizacyjnych. Najszybciej oddany powinien zostać odcinek łączący Zamość z Hrebennem – do 2025 r.

Przebieg drogi ekspresowej S17 (GDDKiA)

W 2026 roku planowane są kolejne odcinki: Piaski-Łopiennik, Krasnystaw Północ-Izbica oraz dalszy fragment do węzła Zamość Sitaniec. Najpóźniej oddane mają być odcinki Łopiennik-Krasnystaw Północ oraz Zamość Sitaniec-Zamość Wschód.

źródło i grafika: GDDKiA